Politica de Returnare

Prezenta Politică de Retur reglementează condițiile în care produsele achiziționate sub brandul WhiteCore, operat de WHITE PANTHER S.R.L., pot fi returnate, în conformitate cu legislația română aplicabilă comerțului la distanță.


CADRU LEGAL ȘI APLICABILITATE

Dreptul de renunțare la cumpărare este reglementat de legislația în vigoare privind contractele la distanță și se aplică exclusiv clienților persoane fizice (consumatori).

Persoanele juridice (SRL, PFA, ONG etc.) nu beneficiază de dreptul legal de retur de 14 zile, cu excepția situațiilor în care WhiteCore își exprimă acordul scris, în mod expres.

Politica de retur este aplicabilă doar produselor livrate prin curier, ca urmare a unei comenzi la distanță.


DREPTUL DE RETRAGERE PENTRU PERSOANE FIZICE

Consumatorul persoană fizică are dreptul de a renunța la cumpărare, fără penalități și fără a invoca un motiv, în termen de 14 zile calendaristice de la data primirii produsului.

Exercitarea dreptului de retragere se face în mod obligatoriu în scris, prin transmiterea unei solicitări la adresa de email:

📧 contact@whitecore.ro


OPȚIUNI DISPONIBILE ÎN CAZUL RETURULUI

După aprobarea cererii de retur, clientul persoană fizică poate opta pentru una dintre următoarele variante:

  • restituirea sumei achitate, într-un cont bancar indicat de client;
  • înlocuirea produsului cu un produs identic, în limita stocului disponibil;
  • utilizarea sumei rezultate din stornare pentru achiziționarea unui alt produs disponibil pe site.

CONDIȚII OBLIGATORII DE RETURNARE

Pentru a fi acceptat, produsul returnat trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții:

  • să fie în aceeași stare în care a fost livrat, fără urme de uzură, lovituri, zgârieturi sau deteriorări;
  • să fie returnat în ambalajul original, cu toate accesoriile și eventualele produse bonus;
  • să fie însoțit de copia facturii fiscale și certificatul de garanție în original;
  • să permită identificarea comenzii (număr comandă, client, documente).

Produsele care nu pot fi identificate sau nu respectă condițiile de mai sus vor fi returnate clientului, pe cheltuiala acestuia.


COSTURI DE RETUR ȘI RAMBURSARE

Cheltuielile de transport aferente returului sunt suportate de client.

Rambursarea contravalorii produsului acceptat la retur se va efectua în termen de maximum 14 zile calendaristice de la data recepționării produsului de către WhiteCore, prin aceeași metodă de plată sau prin transfer bancar.

WhiteCore poate amâna rambursarea până la primirea efectivă a produsului returnat.


TAXĂ DE READUCERE LA STAREA INIȚIALĂ

În situația în care produsul returnat prezintă urme de utilizare, deteriorări sau nu mai poate fi revândut ca produs nou, WhiteCore își rezervă dreptul de a:

  • percepe o taxă de readucere a produsului la starea inițială, dacă acest lucru este posibil; sau
  • reține o sumă reprezentând diminuarea valorii produsului; sau
  • reexpedia produsul către client, pe cheltuiala acestuia.

Valoarea taxei poate varia între 0% și 100% din valoarea produsului, în funcție de gradul de deteriorare, iar cuantumul acesteia va fi comunicat clientului după verificarea produsului.


PRODUSE ȘI SERVICII EXCEPTATE DE LA RETUR

Nu pot face obiectul returului următoarele categorii:

  • produse personalizate sau realizate la comandă;
  • sisteme PC asamblate sau configurate la cererea clientului;
  • software, licențe sau sisteme de operare activate sau desigilate;
  • consumabile desigilate (cartușe, tonere);
  • produse utilizate excesiv sau care prezintă urme evidente de folosire;
  • produse cu impact asupra igienei personale (ex: căști in-ear);
  • servicii deja prestate (testare, asamblare, configurare, instalare software).

VERIFICAREA ȘI VALIDAREA RETURULUI

După recepționarea produsului, acesta va fi verificat de personalul WhiteCore.

Rezultatul verificării va fi comunicat clientului prin email, în termen de 24–48 de ore, incluzând eventualele costuri aplicabile.

Continuarea procesului de retur se face doar cu acordul expres al clientului.


PRODUSE DEFECTE SAU NEFUNCȚIONALE

În cazul produselor care prezintă defecte de funcționare, se aplică exclusiv procedura de garanție, conform certificatului de garanție și legislației în vigoare.

Returul nu se confundă cu soluționarea garanției.


MENȚIUNI PRIVIND LIVRAREA

Pentru coletele care prezintă deteriorări vizibile la livrare, clientul este obligat să refuze recepția și să întocmească un proces-verbal cu firma de curierat.

După preluarea fizică a produsului, riscul de pierdere sau deteriorare se transferă către client.


DISPOZIȚII FINALE

Prin plasarea unei comenzi, clientul confirmă că a citit și acceptă prezenta Politică de Retur.

WhiteCore își rezervă dreptul de a modifica această politică fără notificare prealabilă. Versiunea afișată pe site este cea aplicabilă.